loading please wait..

Czy jestem perfekcjonistką? – test 30 stwierdzeń

Poniżej zamieszczam 30 stwierdzeń związanych z perfekcjonizmem (znalezione w książce Nigdy nie jestem dość dobry, Monica Ramirez Basco). Każda odpowiedź „tak” oznacza, że w danym obszarze zachowujesz się, lub myślisz w sposób charakterystyczny dla perfekcjonisty. Te typowe zachowania i przekonania dotyczą 9 sfer funkcjonowania. Przy każdym stwierdzeniu w nawiasie jest  skrót literowy, którego rozwinięcie oznaczające daną sferę znajduje się pod testem.
Na palcach jednej ręki policzyłabym osoby, która zapytane: „Czy uważasz, że jesteś perfekcjonistą/perfekcjonistką”, opowiedziały „Tak”. Najczęściej mówią „nie”, choć ich perfekcjonizm widoczny jest jak na dłoni. Dlaczego perfekcjoniści nie uważają się za perfekcjonistów? Być może dlatego, że nie czują tego, że są wystarczająco dobrzy, a to cecha perfekcjonistów neurotycznych. Sądzę, że szczera odpowiedź na poniższe pytania może pomóc zweryfikować opinię na swój temat w obszarze perfekcjonizmu,

Czy jestem perfekcjonistą?

  1. Potrafię dostrzec szczegóły które innym umykają (S)

  2. Mogę zagubić się w szczegółach i zapomnieć o rzeczywistym celu działania (S)

  3. Nadmiar szczegółów mnie przytłacza (S)

  4. Kiedy ludzie nie chcą robić rzeczy we właściwy sposób, stresuję się (Z)

  5. Istnieją dobre i złe sposoby wykonania większości czynności (Z)

  6. Nie lubię, kiedy ktoś zmienia mój utary spsób postępowania (Z)

  7. Wiele od siebie wymagam (O)

  8. Od innych wymagam nie mniej niż od siebie (O)

  9. Ludzie powinny zawsze dawać z siebie wszystko (O)

  10. Zawsze dbam o mój wygląd (A)

  11. Dobre ubranie i uczesanie jest dla mnie ważne (A)

  12. Nie lubię pokazywać się innym ludziom zanim się nie wykąpię i nie ubiorę porządnie (A)

  13. Nie lubię popełniać błędów (B)

  14. Bycie krytykowanym jest straszne (B)

  15. Popełnianie błędów w obecności innych ludzi jest żenujące (B)

  16. Konieczność przedstawienia innym ludziom moich pomysłów budzi mój lęk (P)

  17. Obawiam się, że moje pomysły nie są dość dobre (P)

  18. Brakuje mi pewności siebie (P)

  19. Czuję się źle, kiedy moje otoczenie nie jest uporządkowane i zorganizowane (U)

  20. Kiedy otoczenie jest niezorganizowane nie mogę się skoncentrować (U)

  21. Przywiązuję dużą wagę do opini inych ludzi na temat mojego domu (U)

  22. Mam problemy z podejmowaniem trudnych decyzji (W)

  23. Obawiam się, że mógłbym podjąć złą decyzję (W)

  24. Podjęcie nieodpowiedzialnej decyzji może mieć katastrofalne skutki (W)

  25. Często mam wątpliwości czy inni ludzie potrafią wykonać powierzone im zadania (N)

  26. Sprawdzam pracę innych ludzi, by upewnić się że została dobrze wykonana (N)

  27. Kiedy mogę kontrolować cały proces wyniki są zgodne z oczekiwaniami (N)

  28. Jestem perfekcjonistą (I)

  29. Przykładam większą wagę do jakości pracy niż inni ludzie (I)

  30. Dobre wrażenie jest bardzo ważne (I)

Całkowita suma punktów ……..
S – Szczegóły
Z- Zasady
O- Oczekiwania
A- Aparycja
B- Błędy
P- Pewność siebie
U- Uporządkowanie otoczenia
B- Brak wiary w siebie
N- Nieufność wobec siebie
I- Inne

 

Posted on 24 kwietnia 2018 in Perfekcjonizm, Powrót do siebie, Praca, Stres

Share the Story

About the Author

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.